Arama Motorunda Üst Sıralara Çıkmak İçin Ne Yapmak Gerekir?

Bir blog, internet sitesi ya da e-ticaret sayfanızın olduğunu var sayalım. Bu yapıyı anlatan, açıklayan ve site adresinin arama motorunda görünmesini sağlayan içeriklere ihtiyacınız var. Bu basit gibi görünen ama SEO ve SEO Content konularında bilgisi olmayanlar için içi epeyce bir soru işareti içeren cümleyi biraz açalım:

İçeriklere Neden İhtiyacınız Var?

Arama motoru ve en popüler haliyle Google, bilgi sunan bir organizmadır. Onun içindeki dev bilgi ağından her hangi bir kelime ile bilgi çağırırız. Mesela “SEO Nedir” gibi bir kelime dizilimini arama motoru arama çubuğuna yazarsam; SEO hakkında bugüne kadar internette yazılmış, çizilmiş, anlatılmış ne varsa görürüm; değil mi? Öyle ise SEO Hizmeti satan bir internet sitesinin SEO hakkında bilgi sunması gerekiyor ki; bu aramalarda çıkabilsin.

İçerik, sizin ne hakkında olduğunuzu, arayıcının ne ararken sizi bulmasını istediğinizi söyleyen şeydir. Ama bunu yaparken bazı teknik konulara dikkat etmek hepsinden önemlisi ahlaklı davranmak gerekir. “ahlak” derken? “SEO nedir” örneğinden devam edelim. Benim SEO hizmeti veren bir ajansım var ve bu konuda destek almak isteyen insanların arama motoruna SEO yazdıklarında benim sitemi görmelerini, site gelmelerini, sitemdeki iletişim bilgisini kullanarak beni aramalarını en sonunda  da birlikte iş yapmamamızı istiyorum. Bu amaçla da içinde SEO’yu anlatan ya da içinde SEO geçen içeriğe ihtiyacım var. Peki, şöyle bir metin yazıp atıversem siteye:

SEO, SEO Nedir, SEO hakkında, SEO hakkında bilgi, SEO fiyatları, İzmir’de SEO…….

Bu yukarıda verdiğim örnek gibi şeyler bundan 3-4 yıl önce yapılıyordu. Site kuran arkadaşlar sitenin içine böyle ilgili kelimeleri (bunlara anahtar kelime deniyor) dizeleyip bırakıyordu. Müşteriye de “abi, site kurulumu tamam, SEO ayarlarını da yaptık” diyorlardı. Üstelik bu sistem işe de yarıyordu yer yer. Ama Google, böyle şeyleri sevmiyor. Hemen buna karşı bir yazılım geliştirdi ve böyle ardı ardına sıralı keyword kullanımı tespit ettiği anda o siteyi yerin yedi kat dibine gömüyor.

Çok alışılmış bir Türk zekası ürünü olan böyle bir yaklaşım arama motorunun var oluş amacına ters. Google, diyor ki; sitenize insanların gelmesini istiyorsanız siteniz kullandığınız ya da hedeflediğiniz anahtar kelimeleri gerçekten açıklayan özgün, okunası, faydalı içeriklere sahip olmalı.

İçerik Nedir?

İçerik, bir web sitesinin içindeki sayfalarda bulunan metin, görsel, grafik ve videolardır. Bunlardan bugün en çok SEo odaklı olanı metin içerikler. Çünkü arama motoru örümcekleri bu metinleri analiz edecek şekilde mükemmel evrildi. Henüz görselleri ve videoları okuyamıyorlar. Onlara konuyla ilgili isimler vermediğimiz ya da altlarına konuyla ilgili açıklamalar yapmadığımız sürece bir görselin ya da videonun ne hakkında olduğunu anlayamıyorlar. Bu işi de çözdüklerinde video content geliştirenler geleceğin en burnundan kıl aldırmayan mesleğini icra ediyor olacaklar.

Siteye İçeriği Kim Yazacak?

Gerçekten okunacak şekilde hazırlanmış, gerçekten bilgi veren, özgün olan, fark yaratan, işin SEO tarafını da bilen içerikler, organik trafiğin anahtarıdır. Ama böyle içerikleri öyle herkes yazamaz. Bu konuda uzmanlaşmış kişiler içerik üretebilir. Bu nedenle ona buna içerik yazdırıp paranızı çöpe atmayın. Daha önce önemli sitelere içerik yazmış. size en az üç değerli referans gösterebilecek, yaptığı işin sonuçları görünebilen, ölçülebilen insanlarla çalışın. Hatta mümkünse sektörünüzü tanıyan bir içerik editörü bulun.

İçerik Yazdırırken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Her işin bir uzmanı bir ustası var, değil mi? İnternet sitesine içerik üretmek de uzmanlık işi. Cerrah olmadığımız için bir ameliyatın başarılı olup olmadığını değerlendiremeyiz. Ama cerrahımızı seçerken, hangi okulu bitirdiğine, hangi konuda uzmanlığını yaptığına, tez konusunun bizim hastalığımızla ilgili olup olmadığına, kaç yıllık cerrah olduğuna bakarak şöyle böyle iyi bir karar verebiliriz. İşte, SEO uyumlu içerik konusunda da yapmamız gereken şey şu:

İçerikleri Yazacak Kişi Ne Mezunu?

İstisnalar vardır ama kendini okutacak kalitede içerik yazmak, bilgiyi analiz etmek ve basitleştirerek anlatmak, araştırma yapmak ve neyi nerede bulacağını bilmek için en azından bir lisans diploması lazım.

Edebiyat fakültesi ve sosyal bilimler alanlarında eğitim almış kişiler Türkçe dil hakimiyeti konusunda daha iyi olabilirler.

Deneyimi Var Mı?

SEO uyumlu içerik yazmak, gerçekten en fazla deneyime dayalı işlerden biridir. Aksi halde kendine güldüren bir sonuç çıkabilir ortaya.

Sektöre Hakim Mi?

Sektörün ruhundan bihaber bir içerik yazarı, sizi epeyce bir rezil edebilir.

Referansı Var Mı?

Daha önce yaptığı işleri referans vermesini isteyin.

Örnek İş İsteyin!

Sizin için örnek bir içerik yazmasını isteyin. Ama kalkıp da 5 tane örnek istemeyin. Çünkü içerik yazmak, sandığınız kadar kolay değil. İnsanın epey bir vaktini alıyor.

Bu bilgiler ışığında anlayacağınız üzere eğitimsiz olmaz. Kurumunuz için Seo konusunda eğitim almak isterseniz, seo eğitim içeriğimizi ziyaret edebilirsiniz. Dilerseniz kurumunuz için doğru seo çalışmalarını biz yürütebiliriz. Seo Danışmanlığı hakkında detaylı bilgi için buradan bize ulaşabilirsiniz.