Minik Bitkilerle Büyüyen Microgreens Sektörü

Minik Bitkilerle Büyüyen Microgreens Sektörü

Yeni pazar arayışında olanlar için trendler önemlidir. Büyüyen sektörler için yapılan araştırmalar ise gerçekçi verilere dayanmalıdır. Bu anlamda özellikle online analizlerin elinin çok güçlü olduğunu biliyoruz. Kelimelerin aranma hacimleri, ürünlerin satış oranları, ürünlerin tüketici tarafından incelenme oranları gibi veriler yerel ve küresel bazda çok net izlenebiliyor. İşte bu verilere dayalı olarak yeni karlı sektörler arayışında dikkat çeken bir alan da microgreens denilen minik bitkiler üretimi. Ziraat sektörü ve gıda sektörünü yakından ilgilendiren bu yeni iş alanı, dikkat çekici özelliklere sahip. Peki microgreens nedir ve bu alanda neler yapılabilir?

Microgreens Nedir?

Microgreens, sebze ve yeşilliklerin minik formlarda üretilmesine verilen isim. Sebze ve yeşilliklerin en körpe hallerini tüketme isteğinden doğan bu üretim şekli ilk kez 1980’lerde çok üst düzey bazı restoranlar tarafından denenmiş. Türkçesi “mikro yeşillikler” olan bu terimi giderek daha fazla duymaya başlayacağız. Burada bitkilerin henüz yaprak verdiği en körpe hali kullanılıyor. Yeşilliklerin hem konsantre formda olması, hem aromatik açıdan çok daha güçlü olması ve daha lezzetli olması onları çekici kılıyor. Yapılan araştırmalar; microgreens üretimde besin değerlerinin de normalden çok daha fazla olduğunu gösteriyor.

  • Bu Ürünleri Kim Alıyor?

Yeni gurme lezzetlerin meraklısı çok. Ayrıca restoran şefleri de bu ürünleri menülerinde kullanıyor. Zincir marketlerde, sağlıklı beslenme marketlerinde ve sanal marketlerde satılıyorlar. Hem görsel estetikleri hem yüksek besin değerleri hem de yüksek aromaları ile şeflerin mutfakta neredeyse olmazsa olmazları arasında yer alıyorlar. 

  • Sebze Filizi Değil!

Uzakdoğu mutfağında sebze filizi kullanımı çok yaygın. Ancak microgreens yeşilliklerle sebze filizi farklı şeyler. Microgreens yeşillikler, sebze filizlerinden her açıdan farklı. Ayrıca klorofil açısından da çok zenginler. Kabak, fesleğen, kişniş, nane, maydanoz, turp gibi çeşitleri var. 

  • Nasıl Yetiştiriliyor?

Microgreens yeşillikler elde etmek çok kolay. Aslında çocukken fen bilgisi dersinde yapılan baklagil çimlendirme işleminden neredeyse hiçbir farkı yok. Denemek için evde microgreens yeşillikler yetiştirebilirsiniz. Bu amaçla çok derin olmayan bir kaba ihtiyacınız var. İçine üç parmak kalınlığında toprak koyup toprağı sıkıştırın. Üzerine kuru yeşil mercimekleri serpin ve sulayın. Karanlık bir yerde çimlenmeye bırakın. Parmak uzunluğuna gelen çimlenmiş yeşil mercimeklerin yeşil kısımlarını makasla kesin ve salata ya da sandviçlerde garnitür olarak kullanın. Böylece mercimeğin kendisinden çok daha fazla vitamin ve mineral içeren ve yüksek aroması olan bir garnitür elde etmiş oldunuz.

Microgreens Sektörünün Sunduğu Fırsatlar Neler?

Microgreens üretimi gördüğünüz gibi çok kolay. Elbette bu basit deney, ticari boyuta taşındığında çok daha farklı bir hal alacaktır. Ancak bu pazara olan talep burada fırsatlar olduğunu gösteriyor. Peki ne gibi fırsatlar olabilir ya da hangileri size yeni bir kariyer, yatırım seçeneği sunabilir. Birkaç örnek verelim.

  • Microgreens Yeşillikler Konusunda Uzmanlaşmak

Bir alanda uzmanlaşmak çok değerlidir. Bilginin güç olduğu zamanımızda insanların ihtiyaç duyduğu konularda edinilen bilgi, uzun vadeli büyük bir yatırım olabilir. Üstelik sosyal medya kanalları sayesinde bilgiyi alıcısına olaştırmak çok kolay. Araştırma yapmayı, bir konuda bilgilenmeyi seviyorsanız bir video kanal açarak ya da blog açarak Microgreens Yeşillikler konusunda sürekli yeni bilgiler paylaşabilirsiniz. Bu konuda öyle bir uzmanlık detayına girersiniz ki belki de bu işi yapan yüzlerce üretici size ulaşarak kendisini tanıtmanızı ister. Yani henüz buralar “dutluk iken” işe girişmek lazım :) Microgreens Yeşillikler nasıl üretilir, en iyi üretici kimdir, bu alanda en yeni trendler neler, en iyi sonuç için gereken koşullar gibi pek çok detayda sürekli olarak içerik üreterek gerçek bir başvuru kaynağına dönüşebilirsiniz. 

  • Microgreens Yeşillikler Yetiştirme Kapları / Saksılar

Bu alanda bir talep varsa ve bu talep, giderek artıyorsa konu ile ilgili her şey de önem kazanacak demektir. Evinde microgreens yetiştirmek isteyenler için özel kaplar / saksıları üretmek de iyi bir fikir olabilir. Hatta bu ürünleri, dünyanın farklı yerlerine e-ihracat ile gönderebilirsiniz. Yeni iş yatırımları için bu alanda üretici olmak ve gücünü yenilikçi tasarım detaylarından almak, iyi bir fikir olabilir. 

  • Microgreens Yeşillikler Üreticisi Olmak

Yeni iş alanları arayışında tarımsal ve hayvansal üretimin giderek yıldızı parlıyor. Doğrudan microgreens yeşillikler üreticisi olmak da bir seçenek tabi. Bir sera açıp microgreens üretimine başlayabilirsiniz. Restoranlar ve ev tipi tüketiciler için microgreens üretip, online satış yapmayı deneyebilirsiniz. Burada dijital pazarlamanın önemini bilip kullanmak ise size fark yaratma fırsatı sunabilir. 

  • Microgreens Yeşillikler Satışı Yapmak

Asla “satış” deyip geçmeyin. Üreticiden alıp tüketiciye ulaştırmak da bir sanattır. Deneyim, ustalık ve donanım ister. Üreticiden alıp yurt içindeki talebe cevap vermek üzere satış kanalları geliştirmeye odaklanabilirsiniz. Böyle bir iş fikrini yurt dışı için de düşünebilirsiniz. Sürekli gelişmeye açık bir iş alanı olacaktır.

Yeni İş Fikirlerine Yatırım Yapmadan Önce!

Yeni iş fikirlerine yatırım yapmadan önce araştırma yapmak çok önemlidir. Kendi kaynaklarını tanımak, o kaynakları iyi yönetmek üzere eğitim almak gerekebilir. Ayrıca iş fikri için söz konusu pazarı analiz etmek, pazarın beklentilerini anlamak açısından gerekli bir adımdır. Bu alanda çalışacak eğitimli iş gücü var mı, yoksa eğitim ne kadar sürede ve nasıl bir maliyetle çözülür gibi sorulara da yanıt bulmak gerekir. Kişisel kariyer planı yaparken ya da yeni bir iş kurmak için fikir ararken aşağıdaki adımları dikkate almanız faydalı olabilir.

  • Pazar Analizi Yapın!

Ürün ya da hizmeti almak isteyecek kitle hakkında bilgi sahibi olmalısınız. Online olarak bu analizleri çok detaylı kırılımlarla yapmak mümkün. İşin uzmanı bir ekipten destek alarak pazardaki tüketicinin alışkanlıklarına, beklentilerine, ürünü tüketme sıklığına kadar detaylı bilgi edinebilirsiniz. Hedef odaklı ürün geliştirebilir ve reklam ya da tanıtım çalışması yapabilirsiniz.

  • Sektörün Geleceğini Analiz Edin!

Ürün geliştirmek veya hizmet sunmak istediğiniz sektörün geleceği var mı yoksa bugün çok trend olmasına rağmen birkaç yıl içinde önemini kaybedebilir mi? Bu soruların yanıtları bir meslek edinmek üzere kendinize zaman ve eğitim yatırımı yaparken de iş kurarken de mutlaka ulaşılması gereken yanıtlardır. 

  • İnsan Kaynağı Araştırın!

Çalışmak istediğiniz alanda eğitimli insan kaynağına büyük talep varsa ancak böyle bir kaynak kısıtlı ise tam da yeni fırsatlarla dolu iş alanınızı buldunuz demektir. Ancak bir iş veren için aynı durum, o kadar da sevinilecek bir sonuca götürmez. Çünkü yeterli yetişmiş insan kaynağının olmaması, işin yürümesini zorlaştırabilir. Bu değerlendirme, işin daha başındayken çok net bir şekilde mutlaka yapılmalıdır. 

  • Kaynaklarınızı Tanıyın!

Finans, bütçe gibi konular çok kapsamlı ve kendi içinde de detaylanan uzmanlık alanlarıdır. Ancak genel olarak işe kalkışmadan önce bu kaynakların bir uzmand esteği ile iyi değerlendirilmesi gerekir. Kişisel yatırımlarda da kişi kendi zaman ve yine eğitim için ayırcağı bütçe konularını değerlendirmelidir. Aksi halde istek duymasına rağmen sürece aktif olarak dahil olamadığında yetersizlik duygusu hissedebilir. 

  • Strateji İçin Uzmanlardan Destek Alın!

Yeni bir kariyer planlamak, yeni bir sektörde işe başlamak, yeni bir iş kurup yatırım yapmak için mutlaka uzman desteğine güvenmek gerekir. Depar Akademi, ülke genelinden kendi alanında uzmanlaşmış bir kadro ile çok kapsamlı bir danışmanlık hizmeti sunuyor. Yararlanmak için hemen iletişime geçebilirsiniz.