10 Adımda SEO İçerikleri Nasıl Olmalı?

2010’lardan sonra arama motorunun daha fazla insan tarafından aktif olarak kullanılmasıyla birlikte arama motoru sonuçlarında önde olmak, önem kazanmaya başladı. Sürekli yeni internet siteleri açılıyor, çok tanınan sağlık kurumları, super market zincirleri, taksi hizmetleri bile kendilerine online dünyada yer açmaya çalışıyordu. Bu süreç, hala devam ediyor. Ancak şimdi, çok daha fazla kurum, kişi ve şirket online olmanın ya da online dünyada iş yapmanın önemini anlamış durumda. Online dünyada görünür olmanın yolu ise arama motoruna reklam vermek ya da arama motorunun dilinden anlamaktan geçiyor. Arama motorunun dilinden anlama işine kısaca SEO yani Search Engine Optimization deniyor. Türkçe tabirle; arama motoru optimizasyonu.

Rekabet attıkça, markalar arama motoru optimizasyonu denilen uzmanlık alanına yatırım yapmayı dikkate aldılar. Zira, arama motorunun nasıl çalıştığını, neyi neden ilk sayfada gösterip neden bazı şeyleri hiç görmediğini çözen bu insanlar, markalara danışmanlık yapmaya, yol göstermeye başladı. Ancak arama motorunun dilini çözmek de yetmiyor. Onun istediklerini anladıkladıktan sonra bu isteklere uygun şekilde siteyi optimize etmek gerekiyor. Bir siteyi Google’da üst sıralarda göstermek üzere yapılan SEO çalışmalarının büyük bir kısmı ölçüm ve değerlendirmedir. Ama geriye kalan kısım içeriktir. Hatta bu dünyada “içerik kraldır” diye bir tabir de var. İçeriğiniz yoksa; zaten SEO’dan bahsetmeye bile gerek yok. Peki, SEO için doğru içerik nedir ve nasıl olmalıdır?

Siteniz için içerik oluştururken çok daha komplike, çok daha detaycı, çok daha teknik ve bunları yaparken de çok doğal olmanız gerekiyor. Çünkü rekabet koşulları değişti. Hemen her alanda rakip sayısı çok fazla iken bir iki basit taktikle ya da üç beş içerikle işi götürmek imkansız.

SEO İçerikleri Nasıl Olmalı?

Özgün Olun:

İlk ve en temel aynı zamanda da en basit kural şu: özgün içerik oluşturun. Asla bir başka siteden kopyalama yapmayın. Her anlamda. Yani bakarak yazmak, benzer cümleleri kullanmak, bazı kelimelerin yerlerini değiştirmek de sizi kurtarmaz. Konu ne olursa olsun, kendi söyleyeceklerinizi kendi dilinizle yeniden söyleyin. Ha bunu yaparken konuya başka bir bakış açısı katarsanız daha iyi olur tabi.

Kullanıcı İçin İçerik Yapın SEO İçin Değil:

İçeriğin temel amacı, kullanıcıya aradığı bilgiyi sunmak olsun. Zaten Google’ın da istediği bu. Fayda sağlayan içeriği öne taşımasının nedeni de bu. İçerik sağladığınız konuda, arama yapan biri ne arar, hangi soruya cevap ister bunları düşünerek yazın. Mesela siz, bu içeriği arama motoru aracılığıyla bulduysanız “SEO içeriği nasıl olmalı” gibi bir soruya yanıt arıyor olmalısınız.

İçeriği Zengin Kılın:

İmkanınız varsa görseller, grafikler, videolarla içeriği zenginleştirin. Kullanıcıya daha fazla fayda sağlamaya çalışın.

Okutun:

İnsanlar içeriğinize göz atıp çıkmamalı. Yani teknik tabirle “sitede kalma oranı” yüksek olmalı. Peki, bu nasıl olacak? Öncelikle iyi ve akıcı bir anlatım dili lazım. Sonra gerçekten bilgi sunan, laf salata yapmayan bir içerik lazım. Yazım hatası gibi sizi ciddiye aldırtmayacak hatalar da olmamalı. Dikkati üzerinizde tutacak yazmak sanatına hasıl olmak da gerek. Detaylı bilgi verirken, hap gibi alınacak, şifa niyetine kullanılacak basit ve hızlı okunacak bir metin lazım. Özetle şunu diyoruz: öyle her okuma yazma bilen Google’ın seveceği içerikleri yazamaz.

Çok Fazla Key Word Kullanmayın:

İçeriklerde kullanacağınız anahtar kelimeleri gerçekten çok iyi analiz etmelisiniz. Bu amaçla geliştirilmiş ve içinizden, “gerçekten de çok acayip gelişmiş” diyeceğiniz toollar var. Bu toolları kullanarak sizin elinizdeki konuya dair keywordleri belirleyin. Ardından içeriğin ilgililiğine, rekabete göre içlerinden seçim yapıp 400 kelimelik bir içerikte sadece 5-6 adedini kullanın.

Başlıklar Önemli:

Arama motorunun minik sevimli örümcekleri, bir içeriğin bir konuyla ilgili olup olmadığını anlamak için başlıkları hızlıca tarar. Bu nedenle alt başlıkların hepsi ilgili anahtar kelimeleri içermeli ve konuya dair arama yapacak kişilerin nasıl arama yapacağına odaklanmış olmalıdır. Mesela biz, bu içerikte “Özügn Olun” alt başlığı yerine “Özgün İçerik Yazın” ya da “İçeriği Zengin Kılın” yerine “Zengin İçerik Nasıl Olur” veya “Dakka Başı Key Word Kullanmayın” yerine “Anahtar Kelime Kullanımı Nasıl Olmalı” gibi başlıklar kullanmalıydık.

Linkleme Karmaşasına Dikkat:

Seo uyumlu bir içerikte başka sayfaları beslemek önemlidir. Mesela ilgili konuya dair referans verir gibi bağlantı verebilirsiniz. Bunu, akademik bir tez yazanlar daha iyi anlar. Tezinizde ne kadar çok referans varsa o tez, akademik açıdan o kadar çok ciddiye alınır. Yoksa kafadan atmış gibi olursunuz. Ancak burada ince bir teknik detay var: SEO açsından sürekli başka yerlere link vermek o kadar da iyi değil. Ama size verilmesi acayip iyi bir şey. Bunu da sizin tezinizin başka akademik çalışmalarda referans yani kaynak olarak gösterilmesine benzetebiliriz. Vaktiyle 5 yabancı makalede referans gösterilen profesör oluyordu yahu…

Site İçi Link Verin:

İçeriğinizden başka sayfalara bağlantı verin. Ancak bunu gelişi güzel yapmayın. Mesela Fiat Egea Fiyat Listesi adlı bir başka içerik varsa sitenizde, söz konus makalede de Fiat Egea Fiyat Listesi şeklindeki kelime grubundan bu diğer içeriğe bağlantı verin. Bu senkronizasyon epey önemli.

Yoğun Key Word Kullanımı Kötüye İşaret:

İçerik bitince kelimeleri kontrol edin. Bazen istemden de olsa bazı kelimeleri çok fazla kullanabilirsiniz. Mesela “Araç Kiralama” alanında bir içerik yazıyorsanız metinde bulca “araç kiralama” kelimeleri geçecektir. Bu da aşırı olunca hem okuyan için hoş değil hem böyle içerikleri de arama motoru pek sevmiyor. Hemen aş anlamlı kelimeleri araştırın ve onları kullanın.

Aynı Sayfaya Birden Fazla Bağlantı Vermeyin:

Çok sık yapılan hatalardan biri de hazırlanan içerikte biren fazla kez aynı sayfaya bağlantı verilmesidir.

Doğru bir ekiple siz de dijital alanda başarı sağlayabilirsiniz. Depar Bilgi Teknolojileri olarak size uygun çözümler üretmek için buradayız. Bizi arayın, dijital dünyada size destek olalım.

Dijital dünyaya ilk adım için hızlı web sitesi hizmetimizden yararlanabilir, alanında uzman dijital pazarlama uzmanlarımızla çalışabilirsiniz. Özel yazılım ve mobil uygulama çözümleri ile müşterilerinize daha yakın olabilirsiniz.