YouTube’da Başarı İçin 3 Seçenek Var!
Depar Bilgi Teknolojileri ekibi olarak, çok yakından ilgilendiğimiz konulardan biri de başarılı bir YouTube kanalı için teknik destek sunabilmek. Ülkemizde markaların ve bireylerin YouTube’u fark etmesi biraz geç oldu. Ancak Avrupa ve Amerika’da hem markalar hem de bireyler kanallarını geliştirmek, daha fazla izleyici çekmek üzere profesyonel destek alıyor. Özellikle de video üretme konusunda markalar, böyle bir desteğe fazlasıyla ihtiyaç duyuyor. Bugüne kadar pek çok teknoloji markası ve otomotiv devi için YouTube kanalı açıp yönettik. Ayrıca video içerik sağladık. Ancak biz, bireylerin YouTube fenomeni olma çabalarından da büyük keyif alıyoruz. Çünkü içinde söz konusu konuya dair müthiş bir heves taşıyan ve gerçekten çok izlenecek bir kanal sahibi olma potansiyeli olan ancak işin teknik kısmına çok hakim olmadığı için zaman kaybeden çok sayıda yetenek var. Peki, bu konuda başarılı işler yapmak için hangi konuyu seçmek gerek ve nelere dikkat etmeli?
1- YouTube’ın En Popüler Konularından Birini Seçmek Zorlu Rekabete Göğüs Germek!
YouTube’da anne & bebek kanalları, makyaj kanalları, oyun kanalları çok izleniyor. Bu alanlardan birinde bir kanal açabilirsiniz. Ancak zaten çok sayıda YouTuber’ın gözünü diktiği ve bazılarının gerçekten çok büyük ajans desteği alarak video çalışmalarını sürdürdüğü bu alanda başarılı olmak biraz zor. Elbette sizin anlatacağınız başka şeyler varsa, konuya bambaşka bir bakış açısı sunabilecekseniz, mevcut kanalların bir eksiğini fark ettiyseniz ve oradan yürüyecekseniz başarılı olma ihtimaliniz çok yüksek.
2- YouTube’daki Popüler Konuların Yancısı Olmak!
Çok izlenen bir YouTube kanalı açmak için yukarıda saydığımız gibi çok izlenen konulardan yola çıkan ancak bunlarla ilgili bambaşka bir noktaya odaklanan bir kanal da açabilirsiniz. Böylece onların aranma hacminden de yararlanabilir, kanalınıza trafik çekebilirsiniz.
3- Çok Popüler Olmayan Ama Kendi Kemikleşmiş Kitlesini Yaratan Konular Seçmek!
Kitap izlenimi videoları, evde süs bitkisi yetiştirme videoları, evi daha düzenli kılacak ipuçları videoları, kahve falı yorumlama videoları gibi o kadar da herkese hitap etmeyen ama mutlaka belirli bir kitlenin ilgisini çekecek bir konu seçebilirsiniz.
YouTube Kanalı Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler
- Kanal adı, mutlaka çektiğiniz videolarla ilgili olsun. Buna istinaden ilgili kelimeleri içeriyor olsun.
- YouTube, kanal açarken sizden kanalı tanımlayacağınız bazı bilgiler ister. Burada yaptığınız her açıklamada yine konunuzla ilgili kelimeler kullanın. Böylece ilgili aramalarda çıkma olasılığınızı artırmış olursunuz.
- Videoları yayına almadan önce mutlaka gözden geçirin. Gereksiz uzun, sıkıcı kısımlar ya da çok kısa videolar pek de iyi bir etki yaratmayacaktır.
- Video başlığı, video açıklaması ve anahtar kelimeler kısmını özenle doldurun. Çünkü bu kısımlar, kullanıcının sizin videonuzu bulmasını sağlayan alanlardır. Örneğin; bebek bezleri hakkında bir video yayınlarken alt kısımdaki video açıklaması ya da anahtar kelimeler kısmını boş bırakırsanız “4-6 aylık bebek bezi nasıl olmalı” ya da “bebek bezi nasıl bağlanır” gibi bir arama yapan kullanıcı sizin videonuzu görmez.
- Mümkünse kanalınızla entegre çalışan bir web sayfanız ya da blogunuz da olsun. Böylece arama motorunun trafiğini biraz daha fazla çekme şansınız var.
- Sosyal medya araçlarını kullanarak YouTube kanalınızın tanıtımını yapın.
Doğru bir ekiple siz de dijital alanda başarı sağlayabilirsiniz. Depar Bilgi Teknolojileri olarak size uygun çözümler üretmek için buradayız. Bizi arayın, dijital dünyada size destek olalım.
Dijital dünyaya ilk adım için hızlı web sitesi hizmetimizden yararlanabilir, alanında uzman dijital pazarlama uzmanlarımızla çalışabilirsiniz. Özel yazılım ve mobil uygulama çözümleri ile müşterilerinize daha yakın olabilirsiniz.