‘Yanlış Anahtar Kelimeler Kullanma’ Yanlışı
İçerik geliştirmek, bugün, okuma yazma bilen herkesin kalkıştığı ama çak az kişinin altından kalkabildiği uzmanlık, deneyim, bilgi, akademik düşünce yetisi hatta dijital dünyaya adapte olmuş bir zihin gerektiriyor. Bu konuda gerçekten uzman ekipler, neyin nasıl trafik getireceğini iyi biliyorlar. SEO bilgisi, keyifle okunan içerikler, kaliteli bilgi sunabilme, en sıkıcı bilgiyi bile hap gibi okunur kılma bu işin ustalıklarından bazıları. Ama bir kaç minik hileli işler de yapılabilir. Mesela hiç alakanız yokken günün en çok trafik alan konusunu kendi işinize entegre etmeyi deneyebilirsiniz. Nasıl mı? Örneklerle açıklayalım.
Trafik Getiren İçerik Geliştirmek için Masum Hileler Var
Otomotiv sektörüne yönelik bir blogunuzn olduğunu var sayalım. Günün en çok trafik alan ve aranma hacmi en yüksek konusunun da iPhone14 modeli olduğunu düşünelim. Evet, iPhone 14 kaç para/ iPhone 14 nerede satılıyor/ iPhone 14 fiyatları/ iPhone 14 modeli hakkında/ iPhone 14 özellikleri/ iPhone 14 kampanyası gibi aramalar müthiş trend. Ama sizin içeriğinizle alakalı değil.
Yukarıdaki anahtar kelimeleri boldladığınız bir içerik yapıp blogunuza koysanız hemen söyleyelim SEO açısından çok da iyi olmaz. Çünkü önce blogunuz bu konu ile ilgili değil sonra da blodladığınız şeyleri açıklamanız lazım yani bu kelimelerle bu siteye gelen bu kelimelerin cevabını bulmalı ve de tatmin olmalı.
Blogunuz tamamen otomotiv sektörüyle ilgiliyken gidip de küt diye sırf popüler olduğu için iPhone 14 içeriği yaparsanız o da takipçilerinizin pek hoşuna gitmez. Ayrıca insanlar sitenize iPhone 14 aradıkları için tıklayıp gelirler. İçeriğinizin iPhone 14 ile alakalı olmadığını fark edince çıkarlar ve sitede kalma süre oranınızı düşürür. Bu da Google’a, içeriğinizin yararsız olduğu algısı oluşturur. Bu yüzden sizi arama motorunda alt sıralara yerleştirmesine sebep olur. Yani hedef kitleniz dışındaki insanların sitenize bir tıkla gelip çıkması, yararınıza olmayacaktır.
Yine de Bu Etiketten Yararlanabilirsiniz
İşinde uzman bir içerik yazarı, bu konuyu otomotiv sektörü ile bağlayıp haber yapmasını bilir. Mesela ”iPhone 14 fiyatına İkinci El Araba” diye bir haber çıkarır. Bu rakama denk gelen ikinci el araçları listeler ve tanıtır. Keyifli hem de ilgi çekecek hem de iPhone 14 meraklılarını çekecek bir haber çıkarır ortaya. İlgili anahtar kelimeleri (iPhone 14 kaç para/ iPhone 14 nerede satılıyor/ iPhone 14 fiyatları/ iPhone 14 modeli hakkında/ iPhone 14 özellikleri/ iPhone 14 kampanyası) boldlamadan kullanır çünkü bunların direkt olarak blogun konusuyla ilgili olmadığını böyle bir tercihin de acemilik olacağını bilir.
Doğru bir ekiple siz de dijital alanda başarı sağlayabilirsiniz. Depar Bilgi Teknolojileri olarak size uygun çözümler üretmek için buradayız. Bizi arayın, dijital dünyada size destek olalım.
Dijital dünyaya ilk adım için hızlı web sitesi hizmetimizden yararlanabilir, alanında uzman dijital pazarlama uzmanlarımızla çalışabilirsiniz. Özel yazılım ve mobil uygulama çözümleri ile müşterilerinize daha yakın olabilirsiniz.