SEO Neden Önemli?

Son yıllarda en trend işlerden biri belki de SEO yönetimi yapmak, markaların web sayfalarının organik trafiğini arttırmak üzere çalışmalar yapan SEO uzmanları, oldukça popülerler. Ancak bu işi birkaç ayda öğrendiğini düşünüp, “SEO Uzmanı” olduğunu söyleyen çok fazla kişi de ortaya çıktı. İlk olarak SEO nedir sorusu ile başlayalım.

SEO Nedir?

Search Engine Optimization yani Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelen SEO, web sitesinin sistemsel alt yapısından, arama motorunun neyi sevip sevmediğine dair upuzun bir listeyi ezbere bilmeye kadar pek çok konuyu içinde barındırıyor. Adı üstünde yüzlerce olasılığı bir arada değerlendirip bir optimizasyon yapmak gerekiyor. Bunun için de bu olasılıkları iyi bilmek, iyi değerlendirmek, sonuçları iyi hesaplamak ama hepsinden önemlisi yapılan işi ölçmek ve sonucu göstermek gerek. Durum böyle olunca SEO optimizasyonu yapmak o kadar da kolay değil. SEO nedir artık biliyoruz. Peki, bu işi kimler yapıyor?

SEO Uzmanı Ne İş Yapar?

Arama motoru optimizasyonu yapan kişiler, en popüler haliyle Google’ın sevdiği şeyleri yapan bir web sitesi için çalışırlar. Bu amaçlar site adı, site içindeki sayfalar, bu sayfaların adları, sayfaların birbirlerine verdikleri bağlantıları sitenin dışarıya verdiği ya da dışarıdan aldığı bağlantılar, site içeriği, site görselleri ve görsellere dair içerikler gibi pek çok konu üzerinde çalışırlar. Sitenin organik trafikteki başarısı için sürekli trafik çekecek güncel, faydalı, yeterli ve popüler olacak içerikler planlar, siteyi popüler kılacak çalışmalara kafa yorarlar. Bu amaçla ilgili alanın kitlesinin arama alışkanlıklarını araştırır, sürekli analiz yaparlar. En önemlisi de yaptığı her işin sonucunu ölçerler. Ölçmek ve gerçek verilerle yapılan işlerin nasıl bir trafik getirdiğini hatta bu trafiğin ne kadarının satışa döndüğünü raporlamak zorundadır. İşin raporlama kısmı bile yıllar süren deneyimle gerçekçi veriler sunar.

SEO Uzmanı Neler Bilmelidir?

Arama Motoru Optimizasyonu alanında hizmet alacağınız kişinin analitik tarafının güçlü olması gerekir. Çünkü bu işin büyük bir kısmı analiz etmek üzerinedir. Araştırma yapmayı bilen ve seven insanlar da bu iş alanında iyi sonuçlar elde ederler. Özellikle akademik geçmişi olan analitik alanlarda eğitim almış kişilerin SEO konusunda başarılı olabildiği biliniyor. SEO uzmanı olarak işe alacağınız ya da iş vereceğiniz kişinin dil hakimiyeti de iyi olmalıdır. Kendisi içerik yazmasa da iyi içeriğin nasıl olması gerektiğini bilmelidir.

Nasıl SEO Uzmanı Olunur?

SEO alanında iş bulmak isteyenlerin sayısı artıyor. Bu alanda personel arayanların da öyle. Aslında arz ve talep her zamanki gibi paralel ilerliyor. Peki, SEO uzmanı olmak için ne yapmalı? Analitik düşünebilen insanlar SEO alanında başarılı olabilecek nitelikte insanlar olarak nitelendiriliyor. Hangi içeriklerin merak edileceğini, araştırılacağını, insanların tıklamak isteyeceğini düşünüp o konularda içerikler hazırlamak en önemli şeylerden biri. Araştırmayı yapmayı, sürekli bilgisayar başında olmayı, dijital düşünmeyi de seviyor olmanız gerek. Arama motoru konusunda yazılmış onlarca kitap var. Bu kitapları okumak da artı olacaktır. En az 2 yıl SEO alanında uzman bir ekiple çalışıp sektörün tozunu yutmak da önemli. Deneyimlenmediği sürece teoride öğrenmenin çok da etkili olmaması bu alanda da kaçınılmaz bir gerçek. Markalar ne istiyor, bu işin abc’si nedir bilmek gerekiyor. Bundan sonra en az 2-3 web sayfasının SEO işini yapıp ölçülmüş değerlerle başarı elde etmiş olmanız gerekli. Böylece “bunu aldım, buradan buraya taşıdım” diyebilirsiniz.

Web tasarım, blog tasarım, yazılım geliştirme, içerik ve SEO çalışmasına ihtiyaç duyarsanız bizimle iletişime geçin. Bu alandaki deneyimimiz ve tecrübemiz ile çalışmalarımızın, işlerinizde nasıl farklar yaratacağını göreceksiniz.