Dijital Reklamların Önemi ve Etkileri

Dijital Reklamların Önemi ve Etkileri

Son yıllarda geleneksel ve dijital reklamlar farklı bir konuma yükseldi. Teknolojinin gelişmesi ile birlikte açık hava reklamlarından internet reklamcılığına kadar tanıtım ve pazarlamanın vizyonu ve uygulanış biçimleri de değişkenlik gösterdi. Markalar daha çok kişiye ulaşmak ve rakiplerini geride bırakmak için farklı reklam türlerini deneyimleme konusunda daha açık ve korkusuz bir hale geldi. Akılda kalıcılığı arttırmak isteyen şirketler, 3 boyutlu reklamcılığa, Facebook ve Instagram reklamlarına yöneldi. Peki dijital reklamlar neden önemli?

Reklam yapmadan sektörde para kazanmak günümüzde imkansız mi? Elbette markalaşmış firmaların satışlarını reklamları büyük oranda etkilemeyebilir. Çünkü satış taktik ve stratejileri arasında yer alan reklam tanınırlığın sağlanmasında kullanılır. Fakat köklü firmalar reklamın yanı sıra bu zamana kadar getirdiği sadık müşterilere de sahiptir. Bu müşterilerin sadakati, sunulan hizmet veya ürünün kalitesi ve sürekliliğinden kazanılır. Fakat böyle bir müşteri portfolyosuna sahip olmak, reklamların önemini azaltamaz. Akine yeni müşteri çekmenin en etkili yolu ve var olan müşteriye kendini hatırlatmanın yolu reklamlardan geçmektedir. Fakat yeni oluşum içerisinde olan markalar ya da sektörlerinde dikkat çekmek isteyenler de mutlaka reklam yapmalıdırlar.Hedef kitleyi etkileyecek ve satın almaya yöneltecek reklamlar üreterek sürekli daha fazla kişiye ulaşmayı hedeflemeliler.

Reklamın önemi ve markalar için reklam yapmanın avantajları hakkında merak edilen pek çok konu yazımızın devamında sizleri bekliyor.

Dijital Reklam Nedir?

Reklam, oldukça eski dönemlere dayanan bir kitle iletişim aracı olarak kabul edilebilir. Aynı zamanda reklam, dönemsel şartlara göre kendine her zaman bir yol bulmuştur. Arkeolojik kazılarda dahi reklama rastlanmış olması, bu aracın hem ticari hem de sosyal açıdan ne kadar etkili olduğunu kanıtlar niteliktedir. Orta Çağ esnaflarının tellal ve çığırtkanlar ile ürün reklamı yapması da reklamcılıktaki yaratıcılığın önemli örnekleri arasında gösterebilmektedir. Zamanında el ilanı formatında sokaklarda dağıtılan reklamlar ise gazetelerin yaygınlaşmasıyla sayfalara taşınmıştır. Sonrasında radyo ve televizyon hakimiyeti ele geçirmiş olsa da reklama çağ atlatan en önemli olay için dijitalleşme örnek gösterilebilir.

e-ticaret ve Dijital Reklamlar

e-ticaretin yani farklı bir deyişle internet üzerinden sürdürülen ticaret biçiminin ortaya çıkıp yaygınlaşmasından sonra bu işi yapanlar, dijital pazarlama fikri ile kendilerine yeni bir reklam alanı yarattılar. Bulunan ve uygulamaya geçilen bu yönteme de “dijital reklam” adını verdiler. Dijital reklam; bilgisayar, akıllı telefon ve tablet gibi araçlar ile erişim sağlanan platformlarda , çoğunluğu çevrimiçi olmak üzere yayınlanan reklamlara verilen genel ad olarak ifade edilebilir. Bu sebeple çoğu zaman bir internet ağına bağlı olan kullanıcılara gösterilen reklam türleri arasında yer alır. SMS gibi internet bağlantısı gerektirmeyen dijital reklam çeşitleri de mevcuttur ve oldukça yaygındır. Fakat daha çok kullanıcı ile etkileşime girebilen reklamlar bu tanım içerisine girmezler. Dijital reklam çeşitleri geleneksel reklam çeşitlerinden ayrılır. Dijital reklam modellerini geleneksel reklam modellerinden ayıran en önemli özelliklerden biri ölçülebilirliktir. Günümüzde e-ticaret siteleri dahi zaman zaman televizyon ve billboard gibi geleneksel reklam yöntemlerini tercih edebiliyor. Fakat geleneksel yöntemlerde reklamların etkilerini doğru bir şekilde ölçmek mümkün olmaz. Bahsi geçen ölçümler yaklaşık tahminler olarak kalır. Dijital reklam çeşitlerinde ise reklamı görenlerin, reklam ile etkileşime girenlerin ve hatta reklamı gördüğü için alışveriş yapanların bile sayısı öğrenilebilir. Başta Google ve Facebook gibi platformlar olmak üzere dijitalde söz sahibi olan pek çok firma, dijital reklamcılık için gerekli altyapıyı sağlamış durumdadır. Bu altyapı aracılığıyla müşterilerinize ulaşmak için kullanabileceğiniz çeşitli reklam türleri de mevcuttur Başlıca dijital reklam çeşitleri aşağıdaki gibi listelenebilir;

  • Banner Reklamlar
  • Sosyal Medya Reklamları
  • Influencer Pazarlama
  • Native Reklamlar
  • Video Reklamlar
  • E-Posta Reklamları
  • Mobil Reklamlar
  • PPC Reklamlar
  • Remarketing
  • Pop-Up Reklamlar
  • Arama Motoru Reklamları (SEM & SEO)

Dijital Reklamların Amacı Nedir?

Bir e-ticaret siteniz mevcutsa hem mevcut hem de potansiyel müşterilerinizin dijital mecralarda olduğunu öğrenebilirsiniz. Bu nedenle dijital reklam vermenizdeki başlıca amaç, satışlarınızı artırmak olacaktır. Dijital reklamların satışları artırma gücünün oldukça yüksek olduğu söylenebilir. E-ticaret şirketleri, bu reklamların olumlu etkileri sayesinde satışlarını ciddi oranda artmıştır ve artırmaya da devam etmektedir. Fakat, reklamlarınızı yalnızca satışa odaklamak zorunda da değilsiniz. Dijital reklam çeşitlerini farklı amaçlar için de rahatlıkla kullanabilirsiniz. Farklı bir deyişle dijital reklamın ne işe yaradığı, sizin dijital reklam pazarlama stratejinizle de alaklıdır. Peki, dijital reklamın amacı nedir? Dijital reklamlardan tanıtım konusunda da ciddi bir verim sağlanıdığı bilinmektedir. E-ticaret markanızı yeni kurduysanız ya da yeni bir ürünü yelpazenize eklediyseniz, bunu duyurmak için dijital reklamlardan yararlanabilirsiniz.

Markanızın yıldönümlerini, vizyon ve misyonunu ya da kuruluş hikâyesini duyurma konusunda da yine reklam çeşitlerinden yararlanabilirsiniz. Özellikle markalaşma sürecinde reklamları kullanmak çeşitli avantajları da beraberinde getirir. Marka bilinirliğini yaygın bir reklam ağıyla elde etmek mümkündür. Bunun yanı sıra kaliteli ve verimli reklamlardan güven oluşturma amacıyla da yararlanabilirsiniz. Tüketiciler, reklamlarda görüp tanıdıkları markalara daha fazla güven duyarlar. Bu sebeple geniş ve sadık bir müşteri kitlesine sahip olan markalar bile sürekli reklam verirler. Siz de e-ticaret markanızın bilinirliğini artırmak için dijital reklam çeşitlerinden faydalanabilirsiniz. Dijital reklamlardan uzak durmanız, e-ticaret sitenizin unutulmasına sebebiyet verebilir. Bu nedenle başlıca amacınız satışları artırmak olsa da belirli dönemlerde markanızı hatırlatan reklam çalışmalarına yönelmeniz olumlu bir etki sağlar. Dijital reklamların yararlarını da amacınız doğrultusunda değerlendirerek kendinize bir yol haritası çizebilir ve hangi reklam çeşidinden ne denli yararlanacağınıza karar verebilirsiniz.

Reklam Yapmanın Avantajları ve Önemi

Reklam neden önemli sorunuza reklamın avantajları ve etkilerinden bahsederek cevap vermek daha faydalı olacaktır. Reklamın faydaları için 2 yönlü denilebilir. Dijital reklamın birincisi firmaya, ikincisi tüketiciyedir. Reklam yapmanın önemi ve reklamların firmaya katkıları aşağıdaki gibi sıralanabilir; 

  • Şirketinizin pazarda rekabet edebilmesini sağlar.
  • Ürün veya hizmetinizin hedef tüketicilerine ulaşmasına olanak sağlar.
  • Ürün ve hizmetlerinin özelliklerinin tüketici tarafından anlaşılmasına yardımcı olur.
  • Firmaların müşterileri ile iletişim kurmasını ve bağ oluşturmasını sağlar.
  • Reklamlar satışı arttıran en önemli unsurlar arasında gösterilebilir.
  • Dijital reklamlar markaya olan bağlılığı artırır.
  • Markanın ve markanın sunduğu hizmet veya ürünlerin tanınmışlığa katkı sağlar ve itibarı yükseltici rol oynar.

Dijital yolla reklam yapmadan önce tüketicilerin beklentilerini ve ihtiyaçlarını tespit etmek gerekir. Ancak bu anlayış ile müşteri beklentilerine cevap vererek doğru stratejilerle reklam üretmek mümkün olur. Bunun yanı sıra markalar vizyon ve misyonları ile ilgili yapmaları gereken değişiklikleri de gerçekleştirmiş olurlar. Markalar için reklam yapmanın önemi tam olarak bu noktada ortaya çıkar. 

Reklamın tüketiciler açısından avantajları ise aşağıdaki gibidir; 

  • Tüketicilerin firmanın amaçlarını öğrenmelerini sağlar.
  • Tüketiciler ürün ve hizmetlerin neler olduğunu öğrenirler.
  • Tüketiciler ürün ve hizmetlerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
  • Tüketiciler ürün ve hizmetlerin fayda ve zararlarının farkına varırlar.
  • Reklamlar sayesinde daha bilinçli tüketici haline gelirler.
  • Tüketiciler reklamlardan yararlanarak en iyi olanı seçebilir, fiyat araştırması yapabilirler.

Reklamlar sayesinde tüketiciler, markayı yakından tanıma fırsatı bulur ve ürünlerinin avantajlarının ihtiyaçları için ne kadar uygun olduğunu öğrenebilirler. Reklam yapmak hem marka hem de tüketici açısından bir gereklilik olarak gösterilebilir. Depar Akademi ile dijital pazarlama, dijital reklam alanlarında uzmanlardan destek alabilirsiniz. Aynı zamanda Dijital Pazarlama Eğitimleri ile çalışanlarınızı daha verimli birer ekip arkadaşına dönüştürebilirsiniz.