E-Ticaret Sayfanızın Fark Edilmesini Sağlayalım
Bugün e-ticaret markaları, SEM, SEO ve analiz çalışmalarına en az reklam projelerine hatta kategori masraflarına ayırdıkları kadar bütçe ayırıyor. Yeni trend ise kategori, alt kategori ve ürün içeriklerinin altına SEO metinleri yazdırmak. Peki bu işi ne kadar doğru yapıyorlar?
E-Ticarette SEO Nasıl Olmalı?
Bundan 4-5 yıl önce SEO uzmanları, gittikleri her müşteri toplantısında “içerik şart/ kategori ve ürünlerin altında google’ın göreceği SEO uyumlu metinler olması lazım…” diyordu. Markalar sonunda bunun önemini anladı ve içerik işine az da olsa bütçe ayırmaya başladı. Ama bugün sektörün en büyükleri dahil, hepsi işi biraz yanlış anladı. Neden mi?
Öncelikle içerik yazdırma işini, kategorilere ürün çekme ya da kategori excel listesi yapılmalı gibi bir algı oluştu. Uzun kategori listeleri yapıp bunların içi alakalı-alakasız içeriklerle dolduruldu. Hit çekebilmek adına yazılmış alakasız kelimeler de dahil. Sonuç olarak sadece keywordleri sıraladıkları boş metinler var oldu. Fakat bu senaryoda iki önemli kural göz ardı edilmiş oldu:
- İçerik, SEO açısından teknik olması gerektiği ve ölçülebilir olması gerektiği kadar duygusal bir üründür. Kullanıcıda duygusal bir etki yaratması, sağ duyulu olması, empati kurması, etkileyici olup satışa teşvik etmesi ama en çok da fayda sağlaması gerekir. Yani rapor yazmak, excelde tablo yapmak gibi olmamalıdır.
- İçerik, Google için değil kullanıcı için yazılır.
Fark Yaratacak Kategori İçeriği Nasıl Olmalıdır? (SEO Uyumlu E-Ticaret Metinleri)
Kalıcı şekilde değer katan belki de SEM çalışmasına ya da arama motoru reklamlarına bütçe ayırmanıza bile gerek kalmayacak olan o kaliteli, faydalı içerikler için odaklanma önemlidir. Bu nedenle en azından bir süreliğine sadece size odaklanacak bir ekiple çalışın.
SEO getirecek kategori içerikleri, önce kullanıcıya fayda sağlamalıdır. Kullanıcı, bu içeriği okumak istemeli, okudukça gerçekten kendisine faydalı olacak önemli bilgiler bulmalıdır. Daha fazla kelime yazabilmek adına alakasız içerikler olmamalı. Örneğin iPhone 14 kategorisinde bu telefonun tüm teknik detayları, bu teknik detayların ne gibi işlerde kullanılabileceği, nasıl bir fayda sağlayacağı yer almalıdır. Kullanıcı içeriği okumak istemeli, okuduklarından bir şeyler öğrenmeli belki de bu içeriği bir arkadaşıyla paylaşmak istemelidir.
Kategori içeriklerinde ya da ürün içeriklerinde kopya metin kullanmak, markanın sayfasından alınan açıklamayı olduğu gibi eklemek ise zaten SEO değeri kaybettiren çok büyük ve basit bir hatadır. Özgün, değerli, faydalı ve aynı zamanda da SEO ile uyumlu içerikleriniz olmalı.
Böyle içerik metinleri ile e-ticaret sayfanızı zenginleştirebilirseniz zamanla organik trafik değerleri artacaktır. Bu da arama motorunda daha fazla üst sıralarda görünmenizi sağlayacak, her gün AdWods bütçesine ayırdığınız onlarca paranın biraz azalmasına yardım edecektir. Ama hepsinden önemlisi kullanıcıda sizin işin uzmanı olduğunuz, güvenilir bilgi sunabildiğiniz dolayısıyla da güvenilir olduğunuz algısını yaratacaktır.
Doğru bir uzmanla siz de dijital alanda başarı sağlayabilirsiniz. Depar Bilgi Teknolojileri olarak size uygun çözümler üretmek için buradayız. Bizi arayın, dijital dünyada size destek olalım.
Dijital dünyaya ilk adım için hızlı web sitesi hizmetimizden yararlanabilir, alanında uzman dış kaynak personellerle çalışabilirsiniz. Özel yazılım ve mobil uygulama çözümleri ile müşterilerinize daha yakın olabilirsiniz.