Home Office Çalışanların Evi: Üçüncü Nesil Kahveciler

Home Office Çalışanların Evi: Üçüncü Nesil Kahveciler

Bundan on yıl önce biri, “evden çalışıyorum” dese, ciddiye bile alınmazdı ya da nasıl bir işi olduğu epeyce merak edilirdi. Home office çalışma şekli, günümüzde çok sık karşılaşılan bir iş modeli haline geldi. Dijitalleşen yeni dünya düzeni ve günümüzün teknolojik şartları sayesinde ofise gitme ihtiyacı duymadan evden çalışmak mümkün. Aynı zamanda oldukça da kolay ve tercih edilir bir yöntem. Home office çalışma düzeni genellikle start-up firmaları ve e-ticaret siteleri tarafından tercih edilen bir model olarak adlandırılabilir. Fakat home office çalışma sisteminin farklı şirketler ve iş kolları tarafından da benimsendiğini ve uygulandığını söylemek mümkün. Hatta son dönemde home office çalışma biçimini denemeye başlayan köklü kuruluşların da sayısı hızla artmıştır.

Home office çalışanlar, yaşam alanları içerisinde kendilerine çalışma ortamları yaratıyorlar. Ev içerisinde bir oda, oda içerisinde bir alan olarak değişen bu çalışma ortamları, son zamanlarda, 3. nesil kahvecilere taşınmış durumda. Peki uzaktan çalışma şekline sahip olan veya home office çalışan kişilerin uğrak noktası haline gelen 3. nesil kahveci nedir? Kahve severlerin kafasını karıştıran konular arasında yer alan 3. nesil kahveciler pek çok soruyu da beraberinde getiriyor. Sizin için 3. nesil kahveciler hakkında merak edilen soruları yanıtladık. Bunun yanı sıra deneyimleyebilmeniz adına hem size ideal bir çalışma ortamı sunan hem de farklı kahveleri ile dikkat çeken 3. nesil kahvecileri de sizler için listeledik.

3. Nesil Kahveci Nedir?

Kahve çekirdeğinin yetiştiği bölge, çekirdek türü, çekirdeğinin kafein oranı, hasat şekli, hasat dönemi, kavrulma süresi, kavrulma derecesi, kavrulma tarihi, dinlendirilme süresi, nasıl ve hangi kahve demleme ekipmanlarının kullanıldığı bilinçlenme ile daha da büyük önem kazandı. Önceden kahveyi içip lezzeti hakkında yapılan yorumlar yerini, bu lezzetin nasıl elde edildiğine ve neye göre değiştiğine evrildi. Kahvenin çeşidinden ziyade içimi, bir diğer deyişle sertlik veya yumuşaklığı dahi büyük önem taşıyor. Farklı bir deyişle şarap severin doğru şarabı seçmek için değerlendirdiği faktörlerin benzeri, kahve severler için de geçerli olmaya başlıyor. Bu da kişilerin karşısına 3. nesil kahvecileri çıkarıyor. Peki, derinlemesine bir bakış açısı ile 3. nesil kahveci ne demek?

Üçüncü nesil kahvecilik, kahveyi şarap gibi ayrı bir kültür olarak sahiplenmeyi amaçlıyor. Üçüncü nesil kahvecilikte hem tüketici hem de üretici kanalları kahveyi daha detaylı incelemeye ve daha derinlikli istekler yaratmaya odaklanıyor. Hangi çekirdek filtre kahveye daha çok yakışır hangisi espressoya gider gibi sorulara cevap verme arayışı 3. nesil kahveciliğin temellerini oluşturuyor. Birinci ve ikinci neslin kahveye olan katkıları yadsınamayacak büyüklükte. Peki kahvenin farklı bir boyut ve anlam kazanmasında, aynı zamanda kahve severleri memnun etmede başarılı olan birinci ve ikinci nesil kahveciler neden yeterli olmadı? 3. nesil kahvecilerin çıkışı bir yetersizlik sonucu muydu? Her şey yolunda ve istenilen gibi giderken, üçüncü nesil kahveciliği ortaya çıkaran ne oldu?

Bu konu hakkında sorulabilecek ve cevap aranabilecek onlarca farklı soru var. Birinci ve ikinci nesil kahve akımları ile kıyaslandığında kıyaslandığında oldukça yeni olan 3. nesil kahve terimi, ilk defa hayatımıza 2002 yılında Trish Rothgeb tarafından kaleme alınan bir makale ile giriş yaptı. Birinci akım kahvecilik alanında kaliteden verilen ödün sonucu ortaya çıkan ikinci nesil, kahve deneyimini merkez almış bir anlayıştı. İkinci nesil kahveciliğin pazarlama çalışmaları da bu doğrultuda yapıldı. 3. nesil kahve terimi ise, kahveyi odak alan ve kahvenin derinine inen bir anlayış benimsiyor. Kaliteli kahveyi merkezine alan üçüncü nesil kahvecilik akımı, kahve çekirdeğinin yetiştirildiği işletmeye kadar tüm bilgileri tüketicinin de görmesini amaçlar. Bu akım aslında bir talebe yanıt olarak da adlandırılabilir. Bu da dünya üzerinde giderek artan şeffaflık talebi. Şeffaflık talebi, bilinçlenmek isteyen kişilerin arayışında olduğu bir istek. 3. nesil kahvecilik tüketicileri bilinçlendirmeyi de hedefliyor. Çünkü üçüncü nesil kahveciliğin inanışı, bilinçli tüketicilerin kahveyi bir sonraki aşamaya taşıyacağı yönünde.

Üçüncü Nesil Kahveciliğin Faydaları

Üçüncü nesil kahvecilik, meraklılarına gerekli bilgilerin ulaşmasını sağlıyor. Bir diğer deyişle sorulan soruları ve merak edilen konuları cevapsız bırakmayıp, daha bilinçli kişi kazanımını amaçlıyor. Bu gibi bir akımın beraberinde fayda getirmemesi tabii ki imzansız. O halde, üçüncü nesil kahvecilik faydaları nedir? Üçüncü nesil kahvecilik faydalarının bir kısmı aşağıdaki gibi listelenebilir;

  1. Üçüncü nesil kahvecilerde içilen kahvelerin sağlıklı olduğunu söylemek yanlış olmaz. Çünkü kahve olarak ne içtiğinizi bilir hatta içtiğiniz kahvenin karşınıza nasıl geldiği hakkında merak edilen sorularınıza kolaylıkla yanıt bulabilirsiniz. Örneğin kahvenin yetiştiği ülke, demlenme şekli gibi. 
  2.  Kilogramlık paketler halinde sunulan kahve çeşitleri, uzun kullanım sürelerini de beraberinde getiriyor. Üçüncü nesil bir kahvecide içtiğiniz kahveyi, edindiğiniz bilgiler ve aldığınız çekirdek formundaki kahve sayesinde – ki bu öğütülmüş de olabilir- evde de aynı tat eşliğinde tüketebiliyorsunuz.
  3. Doğal kahve lezzetinin geldiği son nokta olarak görülen üçüncü nesil kahve dükkanları, binlerce kahve çekirdeğinden damak tadınıza en uygun olanı istediğiniz şartlarda hazırlanan ortamlar aslında.

3. Nesil Kahvecileri Büyük Kahve Firmalarından Ayıran Nedir?

Kahvenin her öğünde içiliyor oluşu, insanları bir araya getirişi, sağlıklı olması, sevenlerinin çoğunlukta olması ve sohbeti bütünleştirici bir özellik taşıması kahvecilik sektörünü, sektörlerin en başında tutmayı başarıyor denilebilir. Özellikle büyük markaların franchising sisteminin yanı sıra 3. Nesil kahvecilik konsepti ile son yıllarda nam salmış kafelerin bu sektöre yeni bir soluk getirmesi de cabası olarak görülebilir. Büyük kahve firmaları, açıldıkları dönemden itibaren, yeni kahveleri listesine eklemede üçüncü nesil kahvecilere oranla daha geride kalmış demek yanlış olmaz. Geride kalmaktan ziyade izledikleri satış politikası ve müşteri anlayışı ile örtüşen bir yol izliyorlar da denilebilir.

Büyük kahve firmalarında kabul görülen bir menü bulunur. Bu menü ekseninde şubelerin tümünde, aynı ürünler bulunur ve sunum şekilleri de aynıdır. Bu tekdüzelik getirdiği gibi, aynı zamanda sunulan hizmetin stabil oluşunu da beraberinde getirir. Farklı bir açıdan bakmak gerekirse, bu durum şu şekilde de açıklanabilir. Büyük ve zincirleşmiş bir kahve firmasının hangi şubesine giderseniz gidin, içtiğiniz kahvenin oranı, lezzeti ve içimi aynı olacaktır. Alışılmış lezzetlerin keyifli tüketimini tercih eden kişileri bu durum büyük firmalarda kahve tüketmeye iter. Fakat üçüncü nesil kahvecilik bu konuda büyük firmalar ile ayrılır. Hatta pek çok konuda. Bu durum üçüncü nesil kahveci açmak evresinde sunulan ürün portfolyosuna kadar değişkenlik gösterir. Üçüncü nesil kahveci açarken kişiler özgürlüğe sahiptir. Şubeleşen büyük kahvecilerin aksine dekorasyondan, kahvelerin çeşidine ve sunum şekillerine kadar kendileri trendleri veya başka değişkenleri göz önünde bulundurarak hareket edebilirler.

İstanbul’da Üç 3. Nesil Kahveci Önerisi

Türkiye’nin her yerinde üçüncü nesil kahvecilere rastlamak mümkün. Hem farklı lezzetler hem de farklı dekorasyonlar ile can bulan üçüncü nesil kahveciler, arkadaşlarla kahve keyfi yapmanın yanı sıra, çalışmak için de en çok tercih edilen alanlardan birini oluşturmaktadır. Bu anlayış ile sizler için İstanbul’un farklı yerlerinde yer alan üçüncü nesil kahve dükkanları listesi hazırladık.

  • Workinton

Workinton, Türkiye’de ofis-cafe anlayışıyla hizmet veren ilk işletmeler arasında yer alıyor. Anadolu ve Avrupa yakasında, belirli noktalarda rastlayabileceğiniz üçüncü nesil kahve dükkanı profesyonel çalışanlar için ideal bir alan. Burada lezzetli kahvelerin yanı sıra kendinizi tam olarak ofis ortamında hissedebileceğiniz bir alan da yakalayabilirsiniz. 

  • MOC (Ministry of Coffee)

MOC, 3. nesil kahveci niteliğini başarıyla ele alan ve büyük şubeleşen kahve şirketleri gibi baristalarına eğitimler veren bir kahveci. Home office çalışanların sınırsız internet eşliğinde lezzetli kahveler içerek çalışabileceği sessiz bir kahveci olarak da akıllara kazınmış durumda. 

  • Tasarım Bookshop & Cafe

Anadolu Yakası’nda home office çalışanlar için hızlı internete sahip olan, sessiz, sakin ve ideal çalışma ortamı oluşturan bir kahveci Bookshop Cafe.

Depar Akademi, pek çok büyük ve küçük ölçekli işletmeye profesyonel destek veriyor. Atılım yapmak istediğiniz alanda doğru ve sağlam adımlarla ilerlemek için Depar Akademi’nin uzman kadrosundan destek alabilirsiniz. İş hayatında karşılaşabileceğiniz her durum için çözüm önerileri sunan Depar Akademi ile yeni devler arasında yerinizi alabilirsiniz.