Go: Programming Eğitimi

Go programlama Eğitimi Depar Akademi

Go Programlama Eğitim İçeriği

  • Bu eğitim kimlere hitap ediyor?
  • Eğitimde İçeriğine Genel Bakış
  • Eğitimde Kullanılacak Teknolojiler
  • Go Programlama Dili Tasarımı ve Geliştirilmesi
  • Go Programlamaya Başlarken
  • Go Programlama Dili Kullanıcıları
  • Go Kütüphanelerine Genel Bakış
    • Go Standard Library
    • 3. Parti Go Kütüphaneleri
    • Anahtar Kelimeler
  • Operatör ve Noktalamalar
  • Türler
  • Go’nun Söz Dizimi Hassasiyeti
  • Go Programlama için Geliştirme Editörleri
  • Go Dökümanları ve Tur Sayfalarına Genel Bakış
  • Go Araç ve Komutları
  • Go Paketlerini Kullanmak
  • İlk Go Uygulaması
  • Komut Satırı Argümanları
  • Değişkenler, Veri Tipleri ve Operatörler
    • Değişkenler
    • Veri Tipleri
    • Operatörleri
  • String Veri Tipi
  • Unicode
  • Sabitler
  • Go’da Pointer Kullanımı
  • Ortam Değişkenlerini Elde Etmek
  • Akış Kontrolü
  • Diziler
  • Döngüler
  • Slice
  • Maps
  • type Nesnesi
  • Alıştırmalar
    • Temel Konsol Giriş/Çıkış Operasyonları
  • Go Standard Library : builtin Paketi
  • Go Standard Library : time Paketi
    • time Paketine Genel Bakış
    • Tarih ve Zaman Operasyonları
  • Go Standard Library : strings Paketi
    • Tekli ve Çoklu Satır Kullanımı
    • Veri Tipi Dönüştürme Operasyonları
    • String Birleştirme Operasyonları
    • Rastgele Veri Üretmek : Şifre Metinleri Üretmek
    • Go Built-in String Fonksiyonları
  • Go ile Örnek Algoritma Uygulamaları
  • Go Paket Kavramına Genel Bakış
  • Paketleri Oluşturmak
  • Paket İnşa Etmek
  • Paketlerin Kullanımı
  • Paketlerin Yönetimi
  • Hata Yönetimine Genel Bakış
  • Hata İşleme Stratejileri
  • Error Handling
  • panic & recover
  • Go ile try … catch Yaklaşımı
  • Loglama
  • Fonksiyonlar
  • Yapılar
  • Metotlar
  • Arayüzler
  • İşaretçilere Genel Bakış
  • İşaretçiler ile Slice’lar
  • İşaretçiler ile Slice of Slice
  • İşaretçiler ile Fonksiyonlar
  • İşaretçiler ile Referans ve Referans Olmayan Tipler
  • Nesne Yönelimli Programlama(OOP) & Package-Oriented Design(POD) Kavramları
  • Kapsüllemek
  • Message Passing
  • Go’nun Kalıtıma Bakışı
  • Inheritance ve Composition
  • Gömülü Tipler
  • Metotları Aşırı Yüklemek
  • Polymorphism (Çok Biçimlilik)
  • Arayüzlerin Çok Biçimlilik ile İlişkisi
  • Nesne Yönelimli Programlama Uygulaması : Ödeme Sistemi
  • Eş Zamanlılık ve Paralelizm Nedir?
  • Eş Zamanlılık Mimarisi
  • Goroutine’ler
  • Kanallar
  • Veri Paralelleştirmek
  • Eşzamanlı I/O Görevleri
  • Görevleri Paralelleştirmek
  • Go Standard Library : encoding Paketi
  • Dosya Operasyonları
    • Dosya Oluşturmak
    • Dosya Açma ve Kapatma İşlemleri
    • Dosya Okuma ve Yazma İşlemleri
    • Bir Dosyanın Bilgisini Elde Etmek
    • Dosyaları Yeniden İsimlendirmek ve Taşımak
    • Dosya Kopyalamak
    • Dosyaların Okuma ve Yazma İzinlerini Kontrol Etmek
    • Dosya Silmek
  • XML, JSON ve CSV Operasyonları
    • XML, JSON ve CSV Veri Formatlarına Genel Bakış
    • JSON Operasyonları
    • XML Operasyonları
    • CSV Operasyonları
  • Araştırma Ödevi : Merkez Bankası Döviz Kuru Üzerinde Çalışmak
  • Dosya Sıkıştırma Operasyonları
    • TAR Dosyaları ile Çalışmak
    • ZIP Dosyaları ile Çalışmak
  • Go ile Veritabanı Programlama Temeller
  • MongoDB
    • Go ve MongoDB ile API Programlama
  • PostgreSQL
    • Go ile Veritabanı Operasyonları
  • Go ve GORM ile Veritabanı Operasyonları
  • Açık Kaynaklı Go Veritabanı Kütüphanelerini İncelemek
  • Reflection Kavramına Genel Bakış
  • Reflection Avantaj & Dezavantajları
  • Reflection Kullanımı
  • Kriptografi
    • Hashing
    • Encryption
  • Ağ Programlama Kavramına Genel Bakış
  • Go ile TCP İletişimi
  • Go ile UPD İletişimi
  • Protocol Buffers
  • Yazılımda Test Kavramına Genel Bakış
  • Go’da Unit Test Gerçekleştirmek
  • Go’da Performans Testleri Gerçekleştirmek
  • Go’da Cross-Compilation